Close
Sök
Filters

Next Trend Event

Du är inbjuden till höst/vinter 2025-26

Välkommen till Next Trend Studio's evenemang "New Rules, Styles & Inspiration". Mode och design fortsätter att utvecklas genom ny EU-lagstiftning och förändrade konsumentbeteenden, vilket speglar vår tidsperiod där mervärden genom material, form, färg, stil och medvetenhet är nyckeln. Vi har en imponerande lista av huvudtalare från våra globala prognosmakare som ansluter sig till oss för att utforska säsongen och inspirera dig och ditt team. Detta är en dag full av presentationer om designförändringar som kommer att ge dig och ditt team riktning och insikter inom mode, accessoarer, sport, skönhet, inredning och industriell design. Vi är glada att vara tillbaka Live On Stage i Göteborg och erbjuda Streaming Online på 6 datum (två extra!), delta när det passar. Anslut dig och ditt team till Next Trend-gemenskapen; förra året deltog över 1 800 gäster från mer än 10 länder. Next Trend Studio AW 2025-26, ett evenemang kuraterat av Next Trend Event Team, dedikerat till alla inom design, seminariet är på engelska. Delta på plats Elite Park Avenue i Göteborg den 3 maj* eller vid våra Streaming-evenemang. Varmt välkomna!
 

Live på scen | 3 maj Göteborg |

Välkomna till Elite Park Avenue Hotel i Göteborg, lyssna till föreläsningarna live, möt branschkollegor, njut av lunchen och mingla. Under hela dagen finns ColourHouse Pop-up-store uppdukad att botanisera bland. Välkommen att skriva in er till morgonkaffe/thé från 08.00, vi drar vi igång på scen kl. 09.00, lunchen som är inkluderad serveras kring 12.00, för att avrunda dagen vid 15.00-15.30 med mingel och bubblor.  *BONUS inkl. i priset access till Online Streaming 13-14 juni + 21-22 augusti. Skrolla ned till bokningen>>

Streaming Online | 14-15 maj | 13-14 juni | 21-22 augusti |

Varje deltagare får egen accesskod. Vi sänder on demand hela dygnet, så alla tidszoner kan delta vid ovanstående 6 streaming-datum som alla är inkluderade i priset. Vi sänder ca 6 timmar, i kapitel, du kan pausa när du önskar. Välj singel eller team access. Skrolla ned>>

Vi presenterar stolt våra föreläsare:

Våra talare ger sitt unika perspektiv på kommande trender, konsumentbeteenden, hur de konceptualiseras och ser ut för planering av sortiment, färger och kommunikationsstrategier. Som deltagare erbjuds man ett utmärkt tillfälle att få en överskådlig bild av höst-vinter 2025-26 från några av våra främsta internationella trendbyrå-partners. Alla publikationer och online-servicar som våra föreläsare presenterar, finner du i denna E-store och förstås i vår Pop-up-store on du deltar på plats. Våra föreläsare:

Alejandro Espinosa and Simona Soldaini,  A+A Design Studio/Milan | Robbie Sinclair,  FS Fashionsnoops.com |
Christine Foden,  
D.cipherfm/London | David R Shah, View Publications/Amsterdam

Next Trend AW24-25 speakers and guest

Boosta ditt design team | seminariet är på engelska

VIP-rabatt erbjuds trendkunder till ColourHouse' AW2025-26' sortiment, för alla som arbetar på samma företag. Gäller alla typer av
biljetter, på plats och online streaming. Kontakta oss för mer information och rabattkoder. Studenter & ColourHouse' Vänner mellan jobb: kontakta oss för särskilda rabattkoder. Kontakt: info@colourhouse.se 
 


d.cipher fm >>  Founder and Creative Director Christine Foden

Market focus: ACTIVE COLOUR & LIFESTYLE | WOMENS COLOUR & LIFESTYLE | MENS COLOUR & LIFESTYLE. Christine Foden is known for her colour excellence related to design concepts that tap into shifting lifestyles that affect the visualization of how style and appearance become stories that bring design a new boost. Colours and colour combinations in proportions are the strong arguments why clients love D.cipherfm forecasting and presentations!

D.CIPHERFM KEYNOTE: key colour, style and why-aspects of aw2025-26. This season, we explore “Yearning”.  Inspired by the concept of “Yearnposting" online, in a time when everything seems to keep on challenging our current lifestyles and pushing us towards change, we’re looking towards the future with nostalgic longing, capturing specific moods representing optimistic memories; we search for softness and sentimental connections, acknowledging our place in the planet and wondering about the meaning of a digital future - to build for a better tomorrow supported by the legacies of our past.

 A+A Design Studio >> Creative Director Alejandro Espinosa Caballero and Global Sales & Marketing Simona Soldaini

Market focus: GENERAL COLOR | LIFESTYLE COLOR | ACTIVE LIFESTYLE | MENSWEAR | WOMENSWEAR | SURFACES CMF | HOME

A+A KEYNOTE: AWAKENING 2026. The fashion industry embraces a new awakening and an ever-evolving array of new looks, influenced by various factors such as the acceleration of technology, an uncertain future, the impact of climate change, and new habits and lifestyles. Changes in economic factors have also swayed consumer preferences in different directions. They are more empowered to choose products that resonate with their values. There is still a desire for high-end goods and quiet luxury products, where minimalism rules, while maximalism is creeping in again together with injections of fun and frivolous details.  We are seeing a new take on sensuality with a strong interest in seduction,  freedom and openness to display the body with a certain fetish passion. The importance of rest, sleeping cycle, and self-care in creating balance within our hectic lives forces consumers to be more mindful, taking action on what is best for the body, mind, and soul.  Introspection, spirituality, and a visionary journey towards a collective consciousness are awakening the senses as part of our process of evolution.   For aw2025-26 (26.1), we explore new parameters of a more modern aesthetic driven by the need for personalization, sustainability, awareness, self-care and higher consciousness.

FS FashionSnoops.com >> FS Youth Director, Robbie Sinclair

Market focus: CULTURE | COLOR | FASHION MARKETS ACTIVE - WOMEN - MEN - YOUTH - KIDS - ACCESSORIES - LINGERIE.SWIM | BEAUTY | HOME. fashionsnoops.com explores the design, from culture to design history, to consumer insights, with tools to CREATE your mood boards, colour and inspiration and with the AI ART LIVE tool just launched, perhaps the most creative design tool you can work with. Meet Robbie Sinclair, the FS Youth Director who succeeded on stage last season with the Next Trend audience, presenting forecasting with the passion we all need in the design industry. 

FS FASHIONSNOOPS KEYNOTE: Design with purpose - joy - emotion 
In order to sell the best-selling product, we must understand how consumers feel. As we dive into three of our four FW 25/26 Design Aesthetics, we unpack emotional dressing, empower the self, and harness meaningful design through Essentialism in the wake of declining colour and purposeful products. We also unleash joy through Indulgence and tap into folkloric traditions to inspire a creative future. 

 

View Publications >>  Publisher, Consultant, Visionaire David R Shah

Market focus: COLOUR | CONSUMER INSIGHTS | TEXTILES | FASHION | DESIGN CONCEPTS | SMART SOLUTIONS | BRAND STRATEGY

DAVID R SHAH KEYNOTE: Unknown Territory | The Two-Body Problem
In Cixin Liu’s famous trilogy, now a Netflix Top Ten series, the technologically advanced Trisolaran civilisation faces the impending destruction of its home planet due to the erratic orbit of its three suns, leading it to search out and plan Earth’s conquest.
We don’t have a three-body problem; we have a two-body problem: war and peace; nationalistic and global; rich and poor; less and more; perfect and chaotic; clean and glamorous; aggressive and sweet; energetic and lazy; fast and slow; young and old; carbon and alternative; Anthropocene and symbiotic; artificial and human; past and present.
David R Shah, View Publications, charts a path through these two opposing and massive gravitational pulls for designers and brands into unknown territory that invites us “to reflect on our place in the universe and the impact of our choices, urging us to forge a path that is both mindful of our environment and true to our humanity.”
- David will deliver a presentation out of the ordinary for those who have never heard him speak or seen him act on a stage - congratulations, you will not regret participating in the Next Trend Event aw2025-26!

Visa som Grid Lista
Sortera på
Visa per sida

Next Trend Göteborg 3 May + online access 13-14/6 + 21-22/8

Fredag 3 maj 2024
Next Trend Event Göteborg

Adress: Elite Park Avenue Hotel, Kungsportsavenyn 36-38, Göteborg
08:00 Sign in och Kaffe/Te serveras
08.30 ColourHouse Pop-Up store öppnar
09.00 Seminarium del I
12:00 Lunch öppnar /inkl. i priset/ samt Pop-Up store
13.00 Seminarium del II
15.30 Vi avrundar dagen

Seminariet är på engelska. Begränsat antal platser.

NYHET! Varje deltagare får automatiskt digital access till online streaming den 14-15 juni & 21-22 augusti som extra boost och bonus.

Vi har mängdrabatter för grupper, rabatten dyker automatiskt upp nedan vid +5 deltagare. Bokningen är bindande, men ni kan ändra namn på deltagare.
Från 2 650,00 SEK

Next Trend Online 14-15/5 + 13-14/6 + 21-22/8

Next Trend Online access
för 1 person.
Höst/Vinter 2025-26 event den:
14-15 maj | 13-14 juni | 21-22 augusti "on demand" se när du vill de dagarna.
2 950,00 SEK

Next Trend Online14-15/5 + 13-14/6 + 21-22/8

Next Trend Online Group access* höst/vinter 2025-26 event on demand:

Gäller den 14-15 maj, 13-14 juni & 21-22 augusti.

Next Trend Studio i samarbete med våra trendpartners och med spännande talare!

Obegränsad access för upp till 100 deltagare, för internt bruk inom samma företag (fler deltagare kan köpas till). Lönar sig vid fler än 17 deltagare från samma företag. Delta på era villkor, som team, var och en för sig, på kontor och/eller hemmakontor. Alla anställda ni önskar erbjuda access är välkomna oavsett om de arbetar hemifrån, från kontoret, distans eller mixat. Då vi sänder 24 timmar kan även kollegor på produktionskontor och på resa delta, vi sänder enligt CET tidszon.
49 500,00 SEK

Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel.