Oltmans van Niekerk design studio is situated by the canals in Delft, The Netherlands. Their customized future research is published annually in two forecast publications, Vision and Colour Flow. There are different packages if you prefer working online only or both with physical books and digital download. OvN is well known for its mapping of consumer shifts and way of exploring consumer products from industrial design, fashion, interior, lifestyle, with tools for inhouse trend briefings and workshops. Something OvN offers their services to, both as standard online trend coaching (see below) and bespoke consultancy. Contact us for more details info@colourhouse.se
Ovn online coachning. När du beställer någon av OvN Trend-böcker, kan OvN erbjuda 60 min online trendcoachning enligt överenskommelse. Concept och trender presenterade för dig och ditt team med OvN’s syn på den aktuella säsong du köpt. Kan endast beställas i kombination med OvN's trendbok du beställer från ColourHouse, Vision consumer insight eller Colour Flow CMF.
Designstrategi för 2026 med tydliga konsumentinsikter presenterat som 4 tydliga beteendetrender, från omvärld till produkt och design.
Innehåll i VISION 2026
- 4 livsstilstrender för 2026 och framåt: The four directions of Vision 2026:
1/ Archive to The Future
2/ Future Generations
3/ Being in Tune
4/ The Imagination Revolution.
- Forskning inom global, teknologisk, miljömässig och social utveckling
- Mindset hos konsumenter
- Strategiska koncept
- Riktningar som man ser inom design i åtta olika produkt kategorier.
Inkluderar original färgprover, materialprover och digital version i PDF format.
Evolution – Vision 2026
DIGITAL ACCESS TILL VISION 2026 INSIGHTS-PLATTFORMEN för upp till 5 användare, 2 stycken färg/material boxar samt månatliga uppdateringar per email + 4 omfattade djupdykande rapporter.
Consumer Insight som ger nyckelfaktorerna till omvärldsanalys. Visualiseras i färgmaterial och ytor. Från strategi till produkt. Utöver de tunga kvalitativa årsrapporterna publicerades 4 uppdateringsrapporter. Vision 2026 ger en tydlig och välorganiserad översikt över världsomspännande kulturella, tekniska, ekonomiska och sociala trender.
Det är en viktig källa till information och inspiration för alla som är involverade i långsiktig produktutveckling, marknadsföring och strategi.
Designstrategi för 2025 med tydliga konsumentinsikter presenterat som 4 tydliga beteendetrender, från omvärld till produkt och design.
Innehåll i VISION 2025
- 4 livsstilstrender för 2025 och framåt: 1/ The Global Race for the Future, 2/ Pathways for Progress, 3/ Supercharging, 4/ Life As it Is.
- Forskning inom global, teknologisk, miljömässig och social utveckling
- Mindset hos konsumenter
- Strategiska koncept
- Riktningar som man ser inom design i åtta olika produkt kategorier.
The 2025 edition for 5 user access, 2 CMF boxes and 8 update reports covering all content of: Vision 2025 + Colour Flow 2025, and 8 special reports during the year.
Consumer Insights in annual key drivers of change. Visualised in colour material and surfaces. From strategy to product: OvN VISION and COLOUR FLOW forecasting. In addition to the heavy qualitative Annual Reports, 8 Update reports published. Vision 2025 edition offers a clear and well-organized overview of world wide cultural, technological, economic and social trends. Colour Flow is the CMF part of visualisation of 2025.
It is an essential source of information and inspiration for anyone who is involved in long term product development, marketing and strategy.
2025 edition Colour Flow is a CMF colour material and finishes study on strategic visual trends for 2025. The annual forecast includes four major themes, key colours and colour usage.
Colour Flow can be bought as a Book + PDF, or as an Online service with CMF box and extra reports. Scroll down for more information;