Oltmans van Niekerk design studio is situated by the canals in Delft, The Netherlands. Their customized future research is published annually in two forecast publications, Vision and Colour Flow. There are different packages if you prefer working online only or both with physical books and digital download. OvN is well known for its mapping of consumer shifts and way of exploring consumer products from industrial design, fashion, interior, lifestyle, with tools for inhouse trend briefings and workshops. Something OvN offers their services to, both as standard online trend coaching (see below) and bespoke consultancy. Contact us for more details info@colourhouse.se
Ovn online coachning. När du beställer någon av OvN Trend-böcker, kan OvN erbjuda 60 min online trendcoachning enligt överenskommelse. Concept och trender presenterade för dig och ditt team med OvN’s syn på den aktuella säsong du köpt. Kan endast beställas i kombination med OvN's trendbok du beställer från ColourHouse, Vision consumer insight eller Colour Flow CMF.
Designstrategi för 2026 med tydliga konsumentinsikter presenterat som 4 tydliga beteendetrender, från omvärld till produkt och design.
Innehåll i VISION 2026
- 4 livsstilstrender för 2026 och framåt: The four directions of Vision 2026:
1/ Archive to The Future
2/ Future Generations
3/ Being in Tune
4/ The Imagination Revolution.
- Forskning inom global, teknologisk, miljömässig och social utveckling
- Mindset hos konsumenter
- Strategiska koncept
- Riktningar som man ser inom design i åtta olika produkt kategorier.
Inkluderar original färgprover, materialprover och digital version i PDF format.
Vision 2027 - Diversion. Publiceras i MARS -25, förhandsboka gärna!
Designstrategi för 2027 med tydliga konsumentinsikter presenterat som 4 tydliga beteendetrender, från omvärld till produkt och design.
Innehåll i VISION 2027
- 4 livsstilstrender för 2027 och framåt:
1/ Beyond the Horizon,
2/ Roots of Renewal,
3/ A New Kind of Freedom,
4/ The Power of One.
- Forskning inom global, teknologisk, miljömässig och social utveckling
- Mindset hos konsumenter
- Strategiska koncept
- Riktningar som man ser inom design i åtta olika produkt kategorier.
Inkluderar original färgprover, materialprover och digital version i PDF format.
Evolution – Vision 2026
DIGITAL ACCESS TILL VISION 2026 INSIGHTS-PLATTFORMEN för upp till 5 användare, 2 stycken färg/material boxar samt månatliga uppdateringar per email + 4 omfattade djupdykande rapporter.
Consumer Insight som ger nyckelfaktorerna till omvärldsanalys. Visualiseras i färgmaterial och ytor. Från strategi till produkt. Utöver de tunga kvalitativa årsrapporterna publicerades 4 uppdateringsrapporter. Vision 2026 ger en tydlig och välorganiserad översikt över världsomspännande kulturella, tekniska, ekonomiska och sociala trender.
Det är en viktig källa till information och inspiration för alla som är involverade i långsiktig produktutveckling, marknadsföring och strategi.
Diversion – Vision 2027
DIGITAL ACCESS TILL VISION 2027 INSIGHTS-PLATTFORMEN för upp till 5 användare, 2 stycken färg/material boxar samt månatliga uppdateringar per email + 4 omfattade djupdykande rapporter.
Consumer Insight som ger nyckelfaktorerna till omvärldsanalys. Visualiseras i färgmaterial och ytor. Från strategi till produkt. Utöver de tunga kvalitativa årsrapporterna publicerades 4 uppdateringsrapporter. Vision 2027 ger en tydlig och välorganiserad översikt över världsomspännande kulturella, tekniska, ekonomiska och sociala trender.
Det är en viktig källa till information och inspiration för alla som är involverade i långsiktig produktutveckling, marknadsföring och strategi.