Consumer insight, konsumentbeteendetrender har tillsammans med Design management idag skapat nya roller inom trendforskningen. Att förstå hur världens konsumenter ändrar sina beteenden är grundläggande för hur vi väljer att bygga framtida strategier för sortiment, tjänster, kommunikation och försäljning. Vidare är Design Management en fördjupning inom produktutvecklingen och med direkt koppling till nya konsumentbeteenden, som röd tråd genom hela produktutvecklingsfasen, vidare tillbaka till marknad, kommunikation och försäljning. Här utvecklas synergier och samarbeten i företagen idag, just för att säkerställa att alla strävar åt samma håll. Vi ser en starkt ökad efterfrågan gällande både consumer insight trendbevakning, liksom design som strategiskt redskap för framgång. Våra consumer insight seminarie, Next Strategy är välbesökta forum för alla typer av företag som vänder sig till globala konsumenter. Se gärna vår rubrik "Seminars" vad som kommer härnäst!
Höst/Vinter 2025-26.
Carlin Impulses är en övergripande trendbok som beskriver livsstils-influenserna för konsumentprodukter. Tydliga referenser som förstärker trenden, både kommersiella exempel, konstnärliga referenser och utställningar.
Vår/Sommar 2026.
Carlin Impulses är en övergripande trendbok som beskriver livsstils-influenserna för konsumentprodukter. Tydliga referenser som förstärker trenden, både kommersiella exempel, konstnärliga referenser och utställningar.
2025 edition Colour Flow is a CMF colour material and finishes study on strategic visual trends for 2025. The annual forecast includes four major themes, key colours and colour usage.
Colour Flow can be bought as a Book + PDF, or as an Online service with CMF box and extra reports. Scroll down for more information;
The 2025 edition for 5 user access, 2 CMF boxes and 8 update reports covering all content of: Vision 2025 + Colour Flow 2025, and 8 special reports during the year.
Consumer Insights in annual key drivers of change. Visualised in colour material and surfaces. From strategy to product: OvN VISION and COLOUR FLOW forecasting. In addition to the heavy qualitative Annual Reports, 8 Update reports published. Vision 2025 edition offers a clear and well-organized overview of world wide cultural, technological, economic and social trends. Colour Flow is the CMF part of visualisation of 2025.
It is an essential source of information and inspiration for anyone who is involved in long term product development, marketing and strategy.
Designstrategi för 2025 med tydliga konsumentinsikter presenterat som 4 tydliga beteendetrender, från omvärld till produkt och design.
Innehåll i VISION 2025
- 4 livsstilstrender för 2025 och framåt: 1/ The Global Race for the Future, 2/ Pathways for Progress, 3/ Supercharging, 4/ Life As it Is.
- Forskning inom global, teknologisk, miljömässig och social utveckling
- Mindset hos konsumenter
- Strategiska koncept
- Riktningar som man ser inom design i åtta olika produkt kategorier.
Evolution – Vision 2026
DIGITAL ACCESS TILL VISION 2026 INSIGHTS-PLATTFORMEN för upp till 5 användare, 2 stycken färg/material boxar samt månatliga uppdateringar per email + 4 omfattade djupdykande rapporter.
Consumer Insight som ger nyckelfaktorerna till omvärldsanalys. Visualiseras i färgmaterial och ytor. Från strategi till produkt. Utöver de tunga kvalitativa årsrapporterna publicerades 4 uppdateringsrapporter. Vision 2026 ger en tydlig och välorganiserad översikt över världsomspännande kulturella, tekniska, ekonomiska och sociala trender.
Det är en viktig källa till information och inspiration för alla som är involverade i långsiktig produktutveckling, marknadsföring och strategi.
Vad är framtidens Material- ny bok av tidigare talare på Next Strategy. Vilka material ska vi göra framtidens produkter av? Frågor som söker svar och är avgörande för alla företag där cirkulär ekonomi/produktion står på agendan (alla?) Hållbarhet utifrån materialets perspektiv. En måste-läsa-bok som ger dig åtta “Big Ideas” som formar val av material, design- och produktionsprocesser för designers idag och under överskådlig framtid. Boken är tydlig, lättförståelig och har 6 fallstudier och intervju med experter från industrin. En guide till att designa en bättre värld, hur en designer förstår hur man kopplar material med produktion, hur distributionen planeras och konsumentens användning.
Macro Book two 2025 från Londonbaserade Trendhub-BDA. Detta ger dig en bra prognos om vart konsumenter är på väg, designad för att stödja fullständiga varumärkesprocesser, från produktdesign till marknadsföringsstrategi. Trendhub's makrobok kombinerar årets "vad", "hur" och "varför". Förankrad i förändrade konsument-preferenser, ny design och innovation, vilket skapar en bra grund för spännande nya produkt- och varumärkes-erbjudanden för ditt företag.
Macro Book three 2026 från Londonbaserade Trendhub-BDA. Detta ger dig en bra prognos om vart konsumenter är på väg, designad för att stödja fullständiga varumärkesprocesser, från produktdesign till marknadsföringsstrategi. Trendhub's makrobok kombinerar årets "vad", "hur" och "varför". Förankrad i förändrade konsument-preferenser, ny design och innovation, vilket skapar en bra grund för spännande nya produkt- och varumärkes-erbjudanden för ditt företag.
Viewpoint Colour, professionellt magasin för produktutveckling, färgtrender och innovation med 6-18 månaders strategisk framförhållning. Pantone referenser, färgkartor. Utkommer 2/år. Utgivare David Shah, kreativt team FranklinTill.