Close
Sök
Filters

View Publications

Visa som Grid Lista
Sortera på
Visa per sida

ViewTextile+View2

Starta en prenumeration idag och få ett extra nummer av varje titel utan kostnad! Publiceras 6 gånger/år. Kombination av 2 magasinstitlar signerade David Shah. Om man skulle välja ett trendmagasin som får kallas modebibel, är det View Textile. Magasinet har utökats med 2 renodlade street/denim/casual sportutgåvor/år - View2.
Tidig analys med fokus på sport, casual och jeans för dam/herr/barn.
2 980,00 SEK

View Textile Magazine

Prenumeration 4nr/år, Om man skulle välja ett trendmagasin som får kallas modebibel, är det View Textile. Ansvarig utgivare är David Shah. Med sin omfattande erfarenhet av modebranschen i alla led, är detta ett utmärkt designredskap att använda som referens genom hela kollektionsuppbyggnaden: från färg till färdigt plagg.
2 065,00 SEK

View2 Sport Leisure Denim magazine

Prenumeration 2/år, David Shah fortsätter leverera suveräna magasin för proffs! Designers, produktutvecklare, inköpare: på samma sätt som ViewTextile, är View2 en kontinuerlig analys av 4 trendsäsonger samtidigt. Inkl.Pantone-ref. för enkelt vidare designarbete.
1 030,00 SEK

Viewpoint magazine

Viewpoint Design & Colour är vårt mest strategiska design- och trendmagasin för kreatörer och innovation. Ett utökat strategiskt innehåll, oumbärligt arbetsredskap för dig som måste hålla dig á jour med färg- & designrelaterade marknads- och produktutvecklingstrender. Magasinet ger värdefull input gällande hur vi påverkas av globala konsumtionsförändringar inom samhälle, hälsa, produktdesign, teknik, arkitektur, mat & dryck och vad detta innebär för varumärken, handel och kommunikation. Varje utgåva har ett speciellt tema med kort- och långsiktig 6-18 mån strategisk framförhållning.
3 110,00 SEK

Viewpoint Colour

Viewpoint Colour, professionellt magasin för produktutveckling, färgtrender och innovation med 6-18 månaders strategisk framförhållning. Pantone referenser, färgkartor. Utkommer 2/år. Utgivare David Shah, kreativt team FranklinTill.
1 645,00 SEK

Viewpoint Design

Viewpoint Design Magazine, designtrender för kreatörer, produktutvecklare, kommunikatörer med 6-24 månaders tidslinje. Beteendetrender påverkar design, vi läser av vår tid. Publiceras 2/år. Utgivare David Shah, kreativt team FranklinTill.
1 645,00 SEK

Pantone View Colour Planner

9.890 SEK i RABATT Starta en prenumeration, med 2 utgåvor och få nuvarande säsong på köpet + 7,5% rabatt på 1-års prenumerationen, totalt 3 utgåvor för 15.910 sek. Rabattvärde är 11.155 sek.

Lägg redan nu din beställning i "Varukorgen" och notera i "Meddelande" att du önskar en "December-Kampanj-Prenumeration".

Höst/vinter 2021, detta är ett konkret och bra arbetsredskap för dig som söker tidig färgtrend. Mycket kommersiella och träffsäkra färgtrender för flera branscher. Boken väcker din kreativitet genom sina inspirerande bilder och genom introduktionstexten samt en extra medföljande film får du känslan som du kan bygga vidare på.
8 600,00 SEK

Pantone View Colour Planner

9.890 SEK i RABATT Starta en prenumeration, med 2 utgåvor och få nuvarande säsong på köpet + 7,5% rabatt på 1-års prenumerationen, totalt 3 utgåvor för 15.910 sek. Rabattvärde är 11.155 sek.

Lägg redan nu din beställning i "Varukorgen" och notera i "Meddelande" att du önskar en "December-Kampanj-Prenumeration".

Vår/Sommar 2020, detta är ett konkret och bra arbetsredskap för dig som söker tidig färgtrend. Mycket kommersiella och träffsäkra färgtrender för flera branscher. Boken väcker din kreativitet genom sina inspirerande bilder och genom introduktionstexten samt en extra medföljande film får du känslan som du kan bygga vidare på.
8 600,00 SEK

Trendhouse Casual & Athleisure

Autumn/Winter 2020-21, Athleisure and casualwear has been a game-changer for the fashion industry. A 'super trend', it has dominated the global apparel market and touched many categories, from beauty to travel. Fuelled by the rise of wellness and a move to healthier, active lifestyles, athleisure has seen the sportswear market grow 42% in the last eight years. Now valued globally at $270bn dollars, athleisure has steadily stolen market share from non-athletic apparel as more people choose a more sports influenced style, whether working out or not.
The deign ethos is “can it make life better” Easier, comfortable, flexable, stylish, all key watch words for this market sector.

Ath leisure and casual wear markets continue to grow and evolve. New generations of consumers require a lot more versatility and functionality from there wardrobes. Garments have to be multi purpose and allow ease and luxurious comfort all at the same time.
With much expectation from everyday garments brands and designers, they have to ensure that every last detail, fabrication and design is meticulously considered and thought through.

Its here to stay and is a lifestyle not a style trend.
14 560,00 SEK

Trendhouse Youth Lifestyle

Höst/vinter 2020-21, andra säsongen av vår nya trendbok som analyserar design för GenZ's.

GenZ - Youth Färg-trendguide med inspiration för designers och marknadsförare som söker en designstrategi som verkligen är relevant för denna mycket oberoende, kraftfulla och inflytelserika generation.
14 560,00 SEK

Trendhouse Youth Lifestyle

Vår/sommar 2020 YOUTH LIFESTYLE är en trendanalys för design och lifestyle för GenZ's.

GenZ - Youth Färg-trendguide med inspiration för designers och marknadsförare som söker en designstrategi som verkligen är relevant för denna mycket oberoende, kraftfulla och inflytelserika generation.
14 560,00 SEK

Trendhouse Kids

Höst/vinter 2021, Trendhouse har utformat en helt ny typ av trendbok som tar ett steg vidare gentemot alla andra publikationer på marknaden. Genom lärdomar från ungdomar i åldern 3-12 år och deras "millennial" föräldrar, har vi fått en produkt, som ställer samma krav på analys som för dam och herr. Kidswear är unikt i sitt tillvägagångssätt, men är fortfarande ett pragmatiskt verktyg som är lätt att använda och anpassar sig till företagens befintliga merchandising- och tillverkningssystem, samtidigt som det fortfarande är något som är väldigt nytt för designstrategi.
Produkten är byggd i logiska produktutvecklingsstadier för att ge en tydlig och fullständig översikt över vad som är viktigt under kommande säsong. Tack vare noggrann analys kan vi ge dig tydliga och exakta riktningar och svar.
14 560,00 SEK

Trendhouse Kids

Vår/Sommar 2020, Vi på Trendhouse har utformat en helt ny typ av trendbok som tar ett steg vidare gentemot alla andra publikationer på marknaden. Genom lärdomar från ungdomar i åldern 3-12 år och deras "millennial" föräldrar, har vi fått en produkt, som ställer samma krav på analys som för dam och herr. Kidswear är unikt i sitt tillvägagångssätt, men är fortfarande ett pragmatiskt verktyg som är lätt att använda och anpassar sig till företagens befintliga merchandising- och tillverkningssystem, samtidigt som det fortfarande är något som är väldigt nytt för designstrategi.
Produkten är byggd i logiska produktutvecklingsstadier för att ge en tydlig och fullständig översikt över vad som är viktigt under kommande säsong. Tack vare noggrann analys kan vi ge dig tydliga och exakta riktningar och svar.
14 560,00 SEK

Best Regards from David Shah, see his presentation here >>

& see David's presentation, Pantone Colour of the Year 2019 below:

 

Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel.