Välkommen till Next Trend Studio Event! Vi har spännande nyheter för våra gäster! Säsongens event på plats sker i Auktionsverket Kulturarena på 3e Långgatan i Göteborg (kreativt område) där vi även spelar in våra kommande Streaming-Event. Vi har föreläsare från Sydney, Amsterdam och London, från fyra av ColourHouse’ globala trendpartners. Denna säsong har vi kurerat en spännande sammansättning av trendföreläsningar och kryddat med en nyhet; en bridge till höst-vinter 2026-27 i en av föreläsningarna, för er som arbetar extra tidigt. Detta är designeventet som ger insikter inom mode, sport, accessoarer, inredning och industriell design, från Macrotrender till fokus inom Colour, Material, Style and Consumer Shifts. Seminariet är på engelska. Anslut dig och ditt team till Next Trend-gemenskapen, på plats i Göteborg som inkluderar 4 streaming-tillfällen, eller Streamingpaket som inkl 6 streamingtillfällen; skrolla ned för mer information. Varmt välkomna boka deltagande som passar dig och ditt företag!
Välkomna till Auktionsverket Kulturarena, Tredje Långgatan 9, i Göteborg. Lyssna till föreläsningarna live, möt branschkollegor, njut av lunchen och mingla. Under hela dagen finns ColourHouse Pop-up-store uppdukad att botanisera bland. Välkommen att skriva in er till morgonkaffe/thé och fralla från 08.00, vi drar vi igång på scen kl. 09.00, lunchen som är inkluderad serveras kring 12.00, för att avrunda dagen vid 15.30. *BONUS inkl. i priset access till Online Streaming 11-12 december + 16-17 januari. Skrolla ned till bokningen>>
Varje deltagare får egen accesskod. Vi sänder on demand hela dygnet, så alla tidszoner kan delta vid ovanstående 6 streaming-datum som alla är inkluderade i priset. Vi sänder ca 6 timmar, i kapitel, du kan pausa när du önskar. Välj singel eller team access. Skrolla ned>>
Våra talare ger sitt unika perspektiv på kommande trender, konsumentbeteenden, hur de konceptualiseras och ser ut för planering av sortiment, färger och kommunikationsstrategier. Som deltagare erbjuds man ett utmärkt tillfälle att få en överskådlig bild av vår-sommar 2026 från några av våra främsta internationella trendbyrå-partners. Alla publikationer och online-servicar som våra föreläsare presenterar, finner du i denna E-store och förstås i vår Pop-up-store om du deltar på plats. Våra föreläsare:
Celestino Garcia, Clinton Gorst Scout/Sydney | Rachael Gentner, Joanne Thomas FS Fashionsnoops.com |
Christine Foden, D.cipherfm/London | Emily McCarthy, Trendhub BDA/London
VIP-rabatt erbjuds trendkunder till ColourHouse' SS26' sortiment, för alla som arbetar på samma företag. Gäller alla typer av
biljetter, på plats och online streaming. Kontakta oss för mer information och rabattkoder. Studenter & ColourHouse' Vänner mellan jobb: kontakta oss för särskilda rabattkoder. Kontakt: info@colourhouse.se
Scout forecasting >> Celestino Garcia, Creative Director and Clinton Gorst, Art Director
Title: REFLECTION
” Reflection isn’t just about looking back; it's about a journey into our current reality and a vision for what’s to come. There will be inspiring films for each macro concept, plus a focus on overall Colour and the Main Message of the season.”
Market focus: Style is never out of fashion. Colour Concept books related to each business area—LIFE+STYLE HOME, CASUAL+YOUTH, WOMEN, MEN—forecasting. Well-curated forecast books, online reports, and image folders have made SCOUT a much-appreciated service for the Scandinavian market for many years.
FS FashionSnoops.com >> Rachael Gentner, Director of Active and Joanne Thomas, Director of Color
Market focus: CULTURE | COLOR | FASHION MARKETS ACTIVE - WOMEN - MEN - YOUTH - KIDS - ACCESSORIES - LINGERIE.SWIM | BEAUTY | HOME. fashionsnoops.com explores the design, from culture to design history to consumer insights, with tools to CREATE your mood boards, colour and inspiration and with the AI ART LIVE tool just launched, perhaps the most creative design tool you can work with.
d.cipher fm >> Founder and Creative Director Christine Foden
Title: LESS PANIC, MORE COURAGE
"A mindset where we can find each other, have fun and feel good. There is a general sense of disempowerment in the face of global challenges. We need to confront the world that sometimes feels heavier than we would like. We continue to look for meaningful moments, such as humour, fantasy, leisure, and unseriousness. On the contrary, the rise of the intellectual-er influencer (with a satirical, ironic vibe) is arguably a breather from chaotic visual media and overconsumption." A speech digging into consumer behaviour shifts and what it means to colour & style ss2026 and beyond.
Market focus: ACTIVE COLOUR & LIFESTYLE | WOMENS COLOUR & LIFESTYLE | MENS COLOUR & LIFESTYLE. Christine Foden is known for her colour excellence related to design concepts that tap into shifting lifestyles that affect the visualization of how style and appearance become stories that bring design a new boost. Colours and colour combinations in proportions are the strong arguments why clients love D.cipherfm forecasting and presentations!
Trendhub | BDA LDN >> Emily McCarthy
Market focus: COLOUR | CONSUMER INSIGHTS | TEXTILES | FASHION | DESIGN CONCEPTS | SMART SOLUTIONS | BRAND STRATEGY. Trendhub covers early trend reports from general MACRO consumer behaviour trends to Fashion (Women, Men, Kids, Youth, Active) and Home and Beauty. Commercial and easily interpreted to actionable colours, styles and direction. Including Online Reports, Image folders and extended packages of Womenswear, Menswear, Home seasonal, and Macro Annual packages of multiple reports.