Close
Sök
Filters

Next Trend Studio

Inbjuder till

Next Trend Studio live broadcast

Utforska, analysera, förstå, kurera - nyckelaspekterna för att förstå livsstilsförändringar. Friluftsliv, iscensättning av hemmet, noos, hållbar, verklighetsflykt, det nya normala, uppgradering, minska ned, samarbete, mänsklig, gränsöverskridande, säsongsfri, konstnärlig, mysig, klä upp sig/ned sig, mode fokus, nyckelfärger, inga färger, inredning, exteriörer, återvunnet, dekorerat, skönhet, vacker, dekadent, ansvarsfull, glamorös, atletisk, njutning, hälsa, sömlös, hantverk, innovationer; några av de aspekter som konsumentproduktföretag, livsstilsvarumärken, detaljhandel och ehandel utmanas av. Under vår 1/2 dags analyser och presentationer kommer konsumentbeteenden och designskiften ge dig och ditt team riktning och insikter inom mode, accessoarer, skönhet, inredning och industriell design. Vi kallar fortfarande säsongen höst-vinter 2022-23, dit preferenser för färg & stil strävar att ändras, trender är en arbetsprocess att beskriva vår tid, kanske mer föränderlig än någonsin. Varmt välkomna till vår tredje säsong med livestreaming från vår Next Trend Studio!

Datum: 20 maj + 16 juni + 17 augusti

Access till Next Trend Studio livesändningar inkluderar alla tre datum för att möta marknadens olika tidsbehov, något som många kunder uppskattat mycket vid våra två tidigare säsonger. Inhouse team på produktionskontor har också kunnat delta, liksom de som arbetar på distans. Vi livesänder 12.30-17.00 CET, med en mindre kaffapaus på eftermiddagen. Seminariet är på engelska.

Boosta ditt design team:

Varje deltagare får en egen accesskod, så man alltid kan delta oavsett var man befinner sig vid tillfället för livesändning. Vi erbjuder Single access-biljetter, liksom Grupp-accesser för upp till 100 deltagare, skrolla ned och välj de alternativ som passar er bäst. Vi livesänder i s.k. HLS streaming protocol format, ett normalt format för tv-sändning online, fungerar fint för både Mac och PC. 

Priser SEK

1 person access 1.950* (strikt personlig)
Grupp access: 39.000*  inkl upp till 100 deltagare från samma företag.

* VIP priser trendkunder till ColourHouse' AW22-23 sortiment erbjuds rabattkoder för alla som arbetar på samma företag. Gäller både Single och Group access. Kontakta oss för mer information och rabattkoder. Studenter & ColourHouse' Vänner mellan jobb: kontakta oss för särskilda rabattkoder. Kontakt: info@colourhouse.se 

 

Våra föreläsare:

Våra föreläsare ger sitt unika perspektiv på kommande trender, konsumentbeteenden, hur de konceptualiseras och ser ut för planering av sortiment, färg och kommunikations-strategi och varför. Som besökare ges du ett utmärkt tillfälle att få en överskådlig vy av Höst-vinter 22-23 från fyra oberoende trendbyråer. Alla publikationer och online trendservicar som våra föreläsare representerar, finner du på Colourhouse.se

 

TITEL: ADAPT PATCHWORKING PRINCIPLES. The season will see us continuing on a course of action that accelerates our responses to the pessimism that hung ominously over the futures and switch up into positive action. As creatives to offer entertainment and enlightenment through design and by then we will be able to progress forward with enhanced vigour, crafting together a virtuous patchwork of principles to follow the consumer needs. Patchworking will turn into an expression of planned harmonising of creative responses and future needs.  Forecaster Christine Foden, D.CHIPHER FM, London. A colourist building unique stories for fashion and lifestyle brands, with the characteristic witty style and tints of British humour. Read more about D.cipherfm brand and range here 

TITEL: FW 22/23 Cultural Sentiments + Design Aesthetics. Join the FS team as they break down what you need to know for FW 22/23, and connect the dots from cultural sentiments and design aesthetics to the most important themes for the season. With an emphasis on storytelling, consumer shifts and expectations, and color usage, the FS heart-led approach to trend forecasting will open up your mind to a world of possibilities for your creative journey in the seasons ahead. Jenna Guarascio, Michael Fisher, Lilly Berelovich, FASHION SNOOPS, New York. The online forecasting platform with a creative mindset that feeds markets from macro to micro-level on Fashion Accessories Beauty Home brands in their signature way of exploring consumer insights and what it means to brands and product development. Read more about fashionsnoops.com here

TITEL: BREAKING THE CODES. The vision and values of our future are blurred while planning next years collections. The vibrancy and fleeting allure of these unprecedented challenges prove seductive for a generation of consumers who seek to be creative and give expression to the pulse of this new life in all its nuanced richness. A new virility among Zoomers and Millenials. A world in which the traditional codes evolve and integrate with new aesthetics that is open to integration, contamination and fluidity. It is about affirmation, desire to be seen, expressing yourself, leaving one's comfort zone, transforming one passion into an outstanding creation. Alejandro Espinosa Caballero & Alberto Costabello, A+A Design Studio, Milano. Naming season 23.1, the presentation is uniquely produced for Next Trend studio. The professional & international team of the design studio create and offer Scandinavia the well known A+A trend forecast publications incl bespoke colours, materials in carefully curated stories. Alberto is back @ Next Trend which we are so happy for, and Alejandro the Creative Director for the first time with Next Trend, welcome! Read more about A+A here

OvN, Nexttrend AW22-23

TITEL: VALUING THE FUTURE "We have to learn to love the future again; see it as a new and exciting concept." The year 2023 will be a period of rebuilding society, block by block. We have to shape the world based on new values. It is time for a master plan and action to ensure that fresh ideas are implemented. For lasting impact, it is essential to activate change on every level. The four drivers of change we will be presenting are Nature First; Empowerment; Universal Healing and Decentralised World. We will zoom in from macro trends and future consumer insights to product ideas and CMF. Forecasters Els van Niekerk + Liesbeth Oltmans, OVN, Delft - The Netherlands. OvN Design studio is situated by the canals in Delft. With a sensible mind, the creative directors of OvN analyse society, consumer shifts and publish two annual studies in book and digital formats, from Vision to Colour flow including CMF analysis. We welcome back OvN as speakers @ Next Trend. Read more about OVN here

Visa som Grid Lista
Sortera på
Visa per sida

Next Trend online 1 access

Next Trend Online 1 access AW 2022-23 event den:
20 Maj, 16 juni & 17 augusti.

Vi live-sänder från Next Trend Studio i samarbete med våra trendpartners och med spännande talare!

1 PERSONLIG ACCESS*. Behöver ni fler access-koder? Välkommen att beställa för Singel access eller varför inte Unlimited access per företag(se separat artikel max 100 pers).

Betalning ColourHouse tillhanda före Next Trend event för access.
1 950,00 SEK

Next Trend online Group 100

Next Trend Online Group access* aw 2022-23 event.

Gäller den 20 Maj, 16 juni & 17 augusti kl 12.30-17 CET

Vi live-sänder från Next Trend Studio i samarbete med våra trendpartners och med spännande talare!

Obegränsad access för upp till 100 deltagare, för internt bruk inom samma företag (fler deltagare kan köpas till). Delta på era villkor, som team, var och en för sig, på kontor och/eller hemmakontor. Alla anställda ni önskar erbjuda access är välkomna oavsett om de arbetar hemifrån, från kontoret, distans eller mixat.

Betalning oss tillhanda före event går av stapeln.
39 000,00 SEK

Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel.