Close
Sök
Filters

OvN Vision 2026 Book

Vision 2026 - Evolution

Designstrategi för 2026 med tydliga konsumentinsikter presenterat som 4 tydliga beteendetrender, från omvärld till produkt och design.

Innehåll i VISION 2026
- 4 livsstilstrender för 2026 och framåt: The four directions of Vision 2026:
1/ Archive to The Future
2/ Future Generations
3/ Being in Tune
4/ The Imagination Revolution.

- Forskning inom global, teknologisk, miljömässig och social utveckling
- Mindset hos konsumenter
- Strategiska koncept
- Riktningar som man ser inom design i åtta olika produkt kategorier.

Inkluderar original färgprover, materialprover och digital version i PDF format.
Artikelnr: OVN148

Kategorier

33 540,00 SEK

✓ 2-4 dgr leveranstid ✓ Order före 12:00 hanteras samma dag
✓ Säker och lätt betalning via Klarna ✓ Snabb kundsupport

Årsbok för consumer insight strategi

OvN Vision 2026

- VISION BOK INKL PDF.

Alla färger/materialprover finns i boken och har referens till närmsta match i Pantone TCX &  till RGB värden.

• Antal sidor : 262
• Dimensioner : 32 x 28 x 8 cm
• 24st färg swatches, 12st material swatches

Vision är den årliga övergripande strategiska boken av Oltmans van Niekerk, som analyserar de viktigaste drivkrafterna till förändring och urskiljer kommande attityder, värderingar och livsstilar för 2026 och framåt. Vision ger ett framtidsperspektiv inom social och kulturell utveckling och levererar strategiska insikter för mobilitet, teknologi, mode, mat, hälsa, skönhet, hem och arkitektur. Detta tillvägagångssätt ger ditt företag innovations-, design-, marknadsförings- och strategiska verktyg för att förutse betydande framtida förändringar samt utforska nya tillväxtmöjligheter och bibehålla din relevans.

Det som händer i världen påverkar människors tankar och värderingar och därför vilken typ av produkter som kommer att behövas i framtiden. Färgerna och materialen är direkt relaterade till forskningen i denna bok och är den estetik som är relevant idag och imorgon.

From the Editor:

“The future unfolds through our imagination, formed by the decisions we make and the steps we take. This involves rethinking our values, goals, and the kind of legacy we want to leave for future generations. Through this process, we evolve, not just in form but in spirit and thought.”

Change can be frustrating, slow and it is hard. Embracing the concept of evolution and the survival of the fittest, we must recognize that enduring change, while challenging and gradual, is the path to shaping a future that aligns with our values.

It is not about embracing the next technological breakthrough but about contributing to the world that will define generations to come. By actively engaging in this transformative process, we contribute to a sustainable and more resilient world, where long-term planning and adaptability are the drivers of our collective progress.

Vision is the annual cross-industry foresight book by Oltmans van Niekerk, that analyzes the main drivers of change and discerns upcoming attitudes, values, and lifestyles for 2026 and beyond.
Providing a forward-looking perspective, Vision articulates social and cultural developments and delivers strategic insights for mobility, technology, fashion, food, health, beauty, home, and architecture. This approach equips your company’s innovation, design, marketing, and strategy professionals with the tools to foresee significant future shifts, recognize disruptions, explore new growth opportunities, and maintain relevance.

Årsbok för consumer insight strategi

OvN Vision 2026

- VISION BOK INKL PDF.

Alla färger/materialprover finns i boken och har referens till närmsta match i Pantone TCX &  till RGB värden.

• Antal sidor : 262
• Dimensioner : 32 x 28 x 8 cm
• 24st färg swatches, 12st material swatches

Vision är den årliga övergripande strategiska boken av Oltmans van Niekerk, som analyserar de viktigaste drivkrafterna till förändring och urskiljer kommande attityder, värderingar och livsstilar för 2026 och framåt. Vision ger ett framtidsperspektiv inom social och kulturell utveckling och levererar strategiska insikter för mobilitet, teknologi, mode, mat, hälsa, skönhet, hem och arkitektur. Detta tillvägagångssätt ger ditt företag innovations-, design-, marknadsförings- och strategiska verktyg för att förutse betydande framtida förändringar samt utforska nya tillväxtmöjligheter och bibehålla din relevans.

Det som händer i världen påverkar människors tankar och värderingar och därför vilken typ av produkter som kommer att behövas i framtiden. Färgerna och materialen är direkt relaterade till forskningen i denna bok och är den estetik som är relevant idag och imorgon.

From the Editor:

“The future unfolds through our imagination, formed by the decisions we make and the steps we take. This involves rethinking our values, goals, and the kind of legacy we want to leave for future generations. Through this process, we evolve, not just in form but in spirit and thought.”

Change can be frustrating, slow and it is hard. Embracing the concept of evolution and the survival of the fittest, we must recognize that enduring change, while challenging and gradual, is the path to shaping a future that aligns with our values.

It is not about embracing the next technological breakthrough but about contributing to the world that will define generations to come. By actively engaging in this transformative process, we contribute to a sustainable and more resilient world, where long-term planning and adaptability are the drivers of our collective progress.

Vision is the annual cross-industry foresight book by Oltmans van Niekerk, that analyzes the main drivers of change and discerns upcoming attitudes, values, and lifestyles for 2026 and beyond.
Providing a forward-looking perspective, Vision articulates social and cultural developments and delivers strategic insights for mobility, technology, fashion, food, health, beauty, home, and architecture. This approach equips your company’s innovation, design, marketing, and strategy professionals with the tools to foresee significant future shifts, recognize disruptions, explore new growth opportunities, and maintain relevance.

Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel.